Måste Göras:

  • Penkkarit    Done
  • Lukuloma aloitus   Done
  • Lukuaikataulun teko   Done
  • Lukemisen aloitus    Done

Hieman olen hämilläni huomatessani, että ihme ja kumma, olen kuin olenkin aloittanut ylppäreihin valmistautumisen. Ja vielä hyvissä ajoin ja suhteellisen rennolla lukuohjelmalla, jolloin en ehdi (ehkä) stressaantua siitä, että nyt sitä sitten pitäisi lukea ja omaksua ihan hirviä määrä tietoa. Ensi viikolla on on suurin osa tenteistä, niihin ehdin lukea juuri ja juuri lukea edes kaksi kurssia kumpaakin realiainetta(evlut uskonto + psykologia) ja sitten kohtuullisen hyvin espanjaa. Äidinkielen tentissä treenataan esseekoetta varten eli 6h aikaa kirjoittaa aine. En osaa vieläkään uskoa, että pian tämä on ohi.

 

Ja kun tämä on ohi, tämä tyttö lähtee Israeliin!!! Aivan mieletöntä. En vaan vieläkään voi tajuta koko tilannetta.  Ai mistä moinen matka?

No. Lähettelin esirukouspyyntömeiliä hengelliselle isollesiskolleni, joka asuu ja opiskelee Beer Shevassa, Israelissa. Tämän meilin johdosta lähettelimme pitkin viikkoa sähköpostia. Sitten sunnuntain sähköpostissa isosiskoni kysyy, että onko mun pakko olla kirjotusten jälkeen Suomessa, sillä hän kokee, että voisi tarjota mulle nuo lennot ja majoituksen yms.Hän halusi tarjota mulle paikan, jossa vain levätä ja olla. Ainoa ehto oli se, että mun vanhemmat antaa siunauksensa tälle matkalle.

Ja niinpä olen sitten lähdössä Israeliin.  Mein porukat anto siunauksensa tälle reissulle(tietty, ku ei mun lentoja tartte kustantaa, haha), samoin tän mun isosiskon äiti. Ja koomisinta:  isosiskolleni oli tulossa välikokeet, joiden ajankohtaa ei oltu vielä ilmoitettu. Niinpä hän kävi kysymässä opettajaltaan, millon ne välikokeet sit olis, ni tämä näytti jotain päivämäärää, joka olis osunu sille toiselle viikolle, jolla oon Israelissa. Isosiskoni harmitteli tätä, että vitsit, kun kaveri olis tulossa sillon kylään, mut eipä se sit onnistukaan. Ja sitten vain se opettaja siirtää koepäivämäärää kahella viikolla eteenpäin. Ja toinen kattoo monttu auki vieressä, kun yhtäkkiä vaan asiat järjestyy. Jeesus siis varmaan haluaa mut sinne.  heh. :) Odotan vaan niin innolla. Suoraan espanjan kirjoituksista ryntään kotiin pakkaamaan kamppeeni ja sitten seuraavana päivänä suuntana Helsinki-Vantaa ja sieltä Prahaan odottelemaan viideks tunniks ja sitten kohti Tel Avivia. Ei paljoa puutu, etten seinillä juokse innostuksestani.. :D Koko toi reissu tulee niin hyvään saumaan. Mulla on aikaa suunnitella, pohtia, rukoilla, levätä ja ennen kaikkea nähdä tätä isoasiskoani, jota oon viimeksi 07-08 vuodenvaihteessa nähnyt. Ja on myös aikaa kohdata niitä kipeitä asioita, joita on nyt tietoisesti yrittänyt vältellä, koska ei ole ollut aikaa eikä voimia käsitellä niitä.  Uskon, että tulossa on tosi siunattu reissu, ja toivottavasti en ole enää sama ihminen, kun tulen takaisin!