Dodih. Nyt taas aikaa istua koneen äärellä oikeen ajatuksen kanssa. Enpäs oikeen tiiä, mistä alottais.Ehkä etenen ihan kronologisesti...

Torstai. Tulen kotiin ja päätän alkaa kirjoittaa äikän kirjallisuusesseetä, jottei mun tarvitse perjantai-iltaa siihen tuhlata. Kirjottelin sitä yhteen. Sain aikaseks kolme aanelosta syvällisiä pohdintoja siitä, miten avioliiton ulkopuolinen seksi voi pilata ihmisen. Opettajaparkaa. Lohdutusta toi sentään mesekeskustelu Kimulin kanssa.
sannin sanoo:
oon kirjottanu jo 1½sivuu.. (Y)
sanppa sanoo:
mahtavaaa! sika paljon, mikä fontti
sanppa sanoo:
36 :D

Perjantai. Nukuttuani 5h heräsin klo 06.05. Tehdessäni aamupalaa onnistuin viiltämään itseäni juustohöylällä. Se sattui. Sitten otin kouluun mukaan termospullollisen kahvia. Kaksi ekaa tuntia oli äikkää, palautin kirjallisuusesseeni ja menin luokan taakse paikalleni juomaan kahvia. Onnistuin siinä touhussa polttamaan kielenikin; tyhmä kun ei tajua, että termospullosta juuri kaadettu kahvi on vielä kuumaa. Äikän tuntien jälkeen menin foni-tunnille. Enpä oo ikinä soittanu niin paskasti. Olin harjoitellu kunnolla sillä viikolla, mutta ei. En tiiä, voinko syyttää vaan tyhmyyttäni vai kofeinin määrää. Mutta keskittymään en pystynyt. En osannu laskea ollenkaan rytmejä enkä mitään muutakaan. Olin vaan niin huono. Ärsytti ihan ylipaljon. Oli niin pska fiilis ettei moista ole ikinä ollut. Mikään vaan ei toiminu.

Illalla menin sit nuorteniltaan. Ja hyvä, että menin. Vaikka ekaks mua harmitti, ettei sillä kerralla ollu ehtoollista, musta tuntu, että sitä mä just nyt tarttisin. Mutta Herra hoiti mua muulla tavalla: laulettiin paljon, sitten Kata, Helena, Joakim ja Elisa piti omat puheenvuorot. Jokainen puheenvuoro opetti ja rakensi tosi paljon. Näiden jälkeen meidät jaettiin ryhmiin, ohjelmassa oli nimittäin lämpimien voileipien tekemistä. Osa meni kauppaan, osa teki leivät(mä olin tässä osassa), osa kattoi noutopöydän ja osa järjesti muut pöydät(osallistuin tähänkin, kun en osannut keittiössä tehdä hirveästi sen ihmisjoukon keskellä). Tän jälkeen syötiin ja juteltiin ja vaan oltiin. Sit alko tiskaus, kaikkien muiden ryhmien piti osallistuu tiskaukseen paitsi leipäryhmän. Kuitenkin päädyin sitten Joakimin kanssa tiskaamaan. Oli oikein mukavaa. Tän jälkeen oli Kynttiläseurat. Rukoiltiin ja laulettiin ja luettiin Raamattua.Sit ku seurat oli loppu jäätiin Joakimin, Juhon ja Jyrin kaa laulamaan. En oo pitkään aikaan nauttinu laulamisesta niin paljon. Pojat veti omia stemmoja. Se oli hauskaa. Ja todettiin, että sitä täytyy tehdä myöhemminkin. Oli tosi ihana ilta. Ei sitä fiilistä voi kuvata sanoin. Herra on vaan niin HYVÄ!!!

Lauantai. Vihdoinkin sai nukkua! Heräsin joskus yhdeksältä, koko talo oli tyhjä. Äiti oli lähteny Napin kanssa Treelle näyttelyyn, Kaisa SM-karsintoihin(tms) Treelle myös. Ja iskä oli viemässä Kaisaa. Oli kivaa olla eka hereillä oltu puoltuntia yksin lastenohjelmien kanssa. Sit iskä tuliki kotiin. Ja sit kolmelta alko mein varhaisnuorisotyöntekijän tytön ristiäiset. Kristuksen ruumis sai uudeksi jäsenekseen Saara-Kaisla Emilian. Ehkä maailman suloisin. Niin kova tyttö hymyilemään.Ja huutamaan myös. Mutta kun sitten juhlien loppupuolella sain tuon suloisuuden syliini, ni voi että! Siinä se katteli silmiin ja hymyili ja alko puhua. Ja juttua riitti. Ihan kaikkea en ymmärtäny, mutta yritin vastata takaisin mahdollisimman samankuuloisesti. Ja tytöllä oli hauskaa. Kuin myös mulla.

Illalla sitten oli Vanhat Kurppaset. Oli mukavaa sekin.

Eilen eli sunnuntaina sitten vaan olin ja nukuin ja löhösin. En tehny mitään koulujuttuja tms. Olin vain. Yritin soittaa huilua, mutta ei siitä mitään tullu. Snif.

Tänään jätin huilutunnin väliin. Ja mulla oli siihen syykin. Olin katsomas yläasteen musikaalia, "7veljestä ja sisarta". Oli tosi hyvä ja hauska. Ja veljekset osasivat näytellä, tykkäsin kovin. Etenkin saunakohtauksesta, hehheh. No ei. Nostan kuvainnollista hattua ja taputan isot aplodit koko porukalle.
Sitten filosofian tunnilla kävi hauskasti. Opettaja keksi, että äänestetään 3 tärkeimpää arvoluokkaa. Kun se sitten kysyi oikeen ivallisesti, että onko täällä joku, joka laittaa uskonnolliset arvot tärkeimmäksi, nostin käden kunnolla ylös. Melkein pystyin kuulemaan, miten mun pisteet sen opettajan silmissä ropisi lattialle. Sen ilme oli aika järkyttyny. Miten näin hyvä oppilas voi olla uskovainen?!?
Filosofian tunnin loputtua katsoin puhelimeen: 1viesti tullut. "Moi. Tilaamasi tuote on saapunut. T. Jussi, Levykauppa Äx" Vitsit, olin liekeissä! Heti kotiin päästyäni levy koneelle ja sit kattomaan special editionin sisältämää DVD:tä. Hauskoja nuo KSEn pojat. Kyllä kannatti odottaa sitä levyä!

Tässä nopea päivitys viime kerrasta.